Gerade bin ich über einen interessanten Artikel gestolpert, der sich mit den wandelnden Machtverhältnissen im Team von Robert Parker beschäftigt. Spannend an der Analyse ist aber nicht nur die neue Verteilung der zuständigen Kritiker, sondern auch die allgemeinere Frage, ob die Zeit des einen großen Weinkritikers vorbei ist.
it wasn’t so many years ago that Mr. Parker was lauded as the most powerful critic in the world, in any field. His high scores, it was believed, could move bottles by the thousands. This was especially true with Bordeaux, where he continues to be the most influential voice in the world.
In general, though, Mr. Parker’s influence has waned over the last decade, and it’s not just because other professional critics are now being heard. A new generation of wine consumers has come of age in the high-speed Internet era, when far more sources of information exist beyond The Wine Advocate and Wine Spectator. The chorus now includes bloggers, merchants and sommeliers, people who can exert immediate, direct influence over drinking decisions. And while Mr. Parker’s primary passion is Bordeaux, these younger consumers, particularly in the United States, are far less interested in Bordeaux and so are less concerned with his opinions.
Quelle: What’s New in California? Don’t Ask Robert Parker
Die Stoßrichtung des Artikels ist vielleicht etwas überspitzt, schließlich übt Robert Parker im Moment schon noch einen großen Einfluss aus. Aber die Entwicklung wird sicher in eine Richtung gehen, in der eine eher größere Zahl an Bloggern und Kritikern die Weinszene bestimmt.
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